lørdag 3. januar 2015

Fredag 02. 01.15

Dagen er kommet for å innhente det siste av utstyret før det første brygget skal påbegynnes. For at jeg skal få brygget på boden er jeg nødt for å montere en vifte slik at jeg får et avtrekk ut av huset.

Jeg endte opp med det billigste alternativet og det var IKEA men en ventilator til en pris på 395,- som var en rimelig løsning i forhold til å få en blikkenslager til å lage en hette og sette en kanalvifte på røret. Dette ville vært en mye dyrere løsning.

Jeg måtte innom flere steder for å finne de resterende delene jeg trang, først ut var jeg på Clas Ohlson der jeg måtte ha en vekt og slangeklemmer. Videre reiste jeg over på IKEA for å kjøpe ventilatoren. NB! Aldri dra på IKEA på en fredag da alle har fri, da må du belage deg på og være tolmodig og det er enormt mye mennesker der!
Til slutt måtte jeg innom MAXBO og ha slange og hurtigkoblinger til vørterkjøleren.

Da var jeg omsider klar på utstyrsfronten.

I og med at jeg skulle begynne med mitt første brygg på formidaggen neste dag bestemte jeg meg for å montere opp ventilatoren slik at dette var klart. Det ble ganske bra faktisk!  

Bilde av ventilatoren .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar